Toerisme Symposium Marketing Groningen - Routebureau Groningen - Economic Board Groningen

donderdag 01 december 2016

Op 24 november vond in Cultuurhuis de Klinker in Winschoten het Toerisme Symposium Groningen plaats. Deze dag met verschillende sprekers, workshops en een netwerkborrel had als doel toeristische ondernemers, partners en instellingen met elkaar te verbinden. De opkomst was erg groot!

Gedeputeerde Patrick Brouns opende het symposium met een welkomstwoord. Hierna presenteerde Hans Poll, directeur van Marketing Groningen, de toeristische campagne voor de periode 2017-2020. De internationale markt wordt aangeboord en Groningen kan de omgeving van Amsterdam worden: in Amsterdam hebben ze een overschot aan toeristen, die kunnen dan in Groningen terecht. Duco Schenk, programmamanager Toerisme van Economic Board Groningen, lichtte de toeristische programmalijn toe. Ook werden de Tien Verhaallijnen die de komende jaren centraal staan werden gepresenteerd. Hierna betrad Chris Zegers, bekend van BNN 3 Op Reis, het podium en vertelde enthousiast over zijn studententijd in Groningen. Hij voetbalde tijdens zijn studie en kwam daardoor op verschillende plekken in de provincie. Groningen is één van zijn favoriete bestemmingen. 

Het middagprogramma bestond uit workshops over toeristisch ondernemen. The Art of Storytelling, trends, een lezing over hoe Veenhuizen toeristisch op de kaart is gezet en H.O.O.K (Hospitality, Online, Ondernemerschap en Kwaliteit) waren de opties. 

Na de workshops was er een netwerkborrel. Bij de verschillende statafels hingen grote borden waarop de Tien Verhaallijnen, die de komende jaren centraal zullen staan in de campagne, gepresenteerd werden. Deelnemers konden bij een tafel van interesse gaan staan en op deze manier nieuwe connecties aangaan. Routebureau Groningen was ook hierbij aanwezig. Verschillende vormen van recreatieve routes kunnen een mooie verbinding tussen ondernemers en het prachtige Groningse landschap vormen.

Al met al was het een geslaagde en inspirerende dag!

 

Foto's zijn afkomstig van Marketing Groningen

Deel deze pagina